Software lliure i educació
La meva experiència fins al cus que ha començat aquest any era nul·la ja que ni en l’escola ni en el institut he teballat amb software lliure, la major part dels anys sols he treballat els aspectes del Microsoft office (software propietari) word, excel,... Durant aquest temps si que havia sentit a parlar a alguns amics meus que entenien més sobre ordinadors sobre Linux i alguns programes de software lliure; però deien que si que era interessant treballar amb aquest tipus de programes o sistemes però que també era més complicat de treballar i que alguns programes sols es podien trobar en format lliure. Per exemple jo haguera estat més atret per instal·lar Linux en el meu ordinador si no s’haguera de fer una partició del disc dur, cosa que no se fer, i després haver de treballar amb els dos sistemes per separat cosa que suposa un esforç extra (haver d’ensenyar-se a treballar en un altre sistema i a tindre que canviar cada vegada que necessitara un programa que no estiguera en format propietari.
Aquest any ha estat el primer en el que he utilitzat programes no propietaris i la veritat és que no he notat cap canvi entre aquests i els de software propietari cosa que crec que és de les millors coses amb que se’ls pot qualificar ja que indica que aquests programes han arribat a un nivell de desenvolupament en que no hi ha diferència de qualitat entre uns i altres cosa que dóna més arguments als partidaris d’aquest tipus de format. Majoritàriament he treballat amb el processador de textos i m’ha paregut molt fiable, l’única cosa que no m’ha agradat és que al instal·lar-lo automàticament em va transformar tots els documents que tenia del Microsoft Word en documents d’Open Office i al carregar-los se m’engeguen en l’ Open Office cosa que no em pareix correcte ja que pareix com si fora un programa per tal d’eliminar tot vestigi de software propietari en el sistema.
Respecte a la conferència d’Stallman i les 4 grans raons que ha comentat:
- La primera raó que dóna crec que és inqüestionable ja que el software lliure al tindre un cost zero sempre serà molt més barat que el propietari i els diners que les escoles s’ahorren, i més tenint el compte lo ajustat dels pressuposts escolars, d’aquesta manera els podran destinar a aspectes amb més interès educatiu.
- La segona raó realment és un seguit de la primera, i crec que no es pot fer tampoc molts comentaris, ja que siq eu té raó en allò que diu que algunes empreses regalen el software lliure a les escoles però no a altres institucions tenint com a objectiu les empreses que els alumnes es crien treballant en format propietari.
- La tercera raó em pareix molt interessant ja que el fet d’ampliar el coneixement que els alumnes amb curiositat puguen tindre en la informàtica a través de poder llegir els programes en codi font, pot ajudar a que aquestos seguisquen amb aquetsa curiositat, i en un futur puguen escriure bons programes informàtics. Cosa que beneficiaria a tota la societat.
- La quarta raó jo crec que és la més important ja que trasllada l’ús del format lliure a l’àmbit de l’educació en valors cosa que em pareix molt rellevant. Ja que obrim un nou canal d’educació on podem contraposar valors oposats per tal de que els alumnes siguen conscients de quines són les actituds correctes i quines no.
Jordi Llombart Sanchis
La meva experiència fins al cus que ha començat aquest any era nul·la ja que ni en l’escola ni en el institut he teballat amb software lliure, la major part dels anys sols he treballat els aspectes del Microsoft office (software propietari) word, excel,... Durant aquest temps si que havia sentit a parlar a alguns amics meus que entenien més sobre ordinadors sobre Linux i alguns programes de software lliure; però deien que si que era interessant treballar amb aquest tipus de programes o sistemes però que també era més complicat de treballar i que alguns programes sols es podien trobar en format lliure. Per exemple jo haguera estat més atret per instal·lar Linux en el meu ordinador si no s’haguera de fer una partició del disc dur, cosa que no se fer, i després haver de treballar amb els dos sistemes per separat cosa que suposa un esforç extra (haver d’ensenyar-se a treballar en un altre sistema i a tindre que canviar cada vegada que necessitara un programa que no estiguera en format propietari.
Aquest any ha estat el primer en el que he utilitzat programes no propietaris i la veritat és que no he notat cap canvi entre aquests i els de software propietari cosa que crec que és de les millors coses amb que se’ls pot qualificar ja que indica que aquests programes han arribat a un nivell de desenvolupament en que no hi ha diferència de qualitat entre uns i altres cosa que dóna més arguments als partidaris d’aquest tipus de format. Majoritàriament he treballat amb el processador de textos i m’ha paregut molt fiable, l’única cosa que no m’ha agradat és que al instal·lar-lo automàticament em va transformar tots els documents que tenia del Microsoft Word en documents d’Open Office i al carregar-los se m’engeguen en l’ Open Office cosa que no em pareix correcte ja que pareix com si fora un programa per tal d’eliminar tot vestigi de software propietari en el sistema.
Respecte a la conferència d’Stallman i les 4 grans raons que ha comentat:
- La primera raó que dóna crec que és inqüestionable ja que el software lliure al tindre un cost zero sempre serà molt més barat que el propietari i els diners que les escoles s’ahorren, i més tenint el compte lo ajustat dels pressuposts escolars, d’aquesta manera els podran destinar a aspectes amb més interès educatiu.
- La segona raó realment és un seguit de la primera, i crec que no es pot fer tampoc molts comentaris, ja que siq eu té raó en allò que diu que algunes empreses regalen el software lliure a les escoles però no a altres institucions tenint com a objectiu les empreses que els alumnes es crien treballant en format propietari.
- La tercera raó em pareix molt interessant ja que el fet d’ampliar el coneixement que els alumnes amb curiositat puguen tindre en la informàtica a través de poder llegir els programes en codi font, pot ajudar a que aquestos seguisquen amb aquetsa curiositat, i en un futur puguen escriure bons programes informàtics. Cosa que beneficiaria a tota la societat.
- La quarta raó jo crec que és la més important ja que trasllada l’ús del format lliure a l’àmbit de l’educació en valors cosa que em pareix molt rellevant. Ja que obrim un nou canal d’educació on podem contraposar valors oposats per tal de que els alumnes siguen conscients de quines són les actituds correctes i quines no.
Jordi Llombart Sanchis
No hay comentarios:
Publicar un comentario